Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
-
wyszukiwanie dodatkowych źródeł przychodów Wspólnoty;
-
nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości części wspólnych budynku;
-
pozyskiwanie najemców na lokale użytkowe;
-
przygotowywanie i organizowanie corocznych zebrań Wspólnoty;
-
przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych (regulaminy, statut);
-
pomoc w pozyskiwaniu środków na cele remontowe ( np. termomodernizacja, wymiana instalacji wod-kan itp.);
-
prowadzenie oraz aktualizacja wykazu właścicieli, najemców;
-
na życzenie Klienta zapewniamy dyżury administratora na terenie nieruchomości;
-
pozyskiwanie, negocjowanie warunków umów z dostawcami mediów ( energia elektryczna, energia cieplna, zimna woda i ścieki, wywóz nieczystości);
-
bieżące monitorowanie ilości osób zamieszkujący dany lokal.
Obsługa techniczna
-
prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji;
-
prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
przechowywanie i utrzymywanie w należytym stanie dokumentacji technicznej budynku;
-
przeprowadzanie okresowych przeglądów zgodnie z obowiązującym prawem;
-
kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
-
przygotowywanie planów remontowych;
-
realizacja planów remontów zgodnie z przyjętą uchwałą;
-
pozyskiwanie wykonawców usług i robót budowlanych,
- negocjowanie cen i warunków umów;
-
nadzór techniczny nad bieżącą obsługą budynku;
-
bieżące informowanie zarządu Wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania
przeprowadzanych prac remontowych.
Obsługa księgowo - bankowa
-
prowadzenie księgowości przy pomocy specjalistycznego
programu komputerowego; przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo-rozliczeniowej;
-
prowadzenie rachunku bankowego; prowadzenie sprawozdawczości dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
dostęp przez internet do indywidualnej kartoteki właściciela lokalu (e-kartoteka);
-
windykacja należności; sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji;
-
roczne rozliczenie świadczeń za rok poprzedni po zebraniu sprawozdawczym;
-
bieżące informowanie Klienta o kosztach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, mediów oraz kosztów remontów;
-
przedkładanie do Klienta przekazów bankowych w celu terminowej regulacji należności, sprawdzanie faktur pod względem formalnym i rachunkowym.
E-kartoteka
wygoda
bezpieczeństwo
oszczędności
Dodatkowo po ustaleniu z Klientem zakres usług może być rozszerzony o:
-
reprezentacje Klienta na zewnątrz przed organami samorządowymi oraz pomiędzy właścicielami;
-
obsługę prawną:
-
reprezentowanie Klienta przed sadami i organami egzekucyjnymi;
-
opracowanie i opiniowanie zawieranych umów;
-
pomoc w przygotowywaniu uchwal oraz różnych dokumentów wewnętrznych (regulamin, statut itp.)